Pokud jste se minulý rok zúčastnili, nebo alespoň sledovali, soutěž .NET Challenge, vězte, že se bude v tento rok soutěž opakovat. Rozsahem bude kratší (myslím, že minulý rok těch kol bylo moc a nestíhali jsme soutěžní úlohy opravovat, tím pádem byly dost dlouhé prostoje atd.) a co se týče soutěžních úlohy, bude jistě zábavnější. A hlavně bude jen jedna.
Úkolem totiž bude naprogramovat umělou inteligenci pro jednu relativně známou hru. Ale nebojte se, nebude to tak těžké. Celý včerejšek a část dneška jsem strávil tím, že jsem napsal jednoduchý engine pro hru v XNA a připravil jej pro podporu pluginů - ty budete psát vy. Hra si pak při spuštění tyto pluginy načte, v bezpečném sandboxu je spustí (aby nemohly šahat na disk, na síť, používat Reflection, ovlivňovat protihráče či engine atd.) a pomocí nich bude ovládat herní postavičky. Cílem bude, jak také jinak, získat co nejvíce bodů.
Soutěž bude mít tři kola - úloha bude však ve všech kolech stále stejná. V každém kole soutěžící odevzdají úlohy (v prvních dvou kolech nemusí, ale bodově se to nastaví tak, aby to bylo výhodné udělat) a my je pustíme v několika soutěžních mapách najednou. Na videozáznamu z každého kola budete moci sledovat, jak si váš hráči vedl. Budete mít tedy dvě kola na to, abyste odpozorovali taktiku soupeřů a do třetího kola udělali tu nejlepší umělou inteligenci, která vám zaručí vítězství. Pro vývoj samozřejmě dostanete soutěžní hru k dispozici, abyste měli na čem testovat, ladit a vyvíjet.
Tak se těšte a sledujte tento web, kde se v horizontu cca 2 měsíců objeví další informace.