Byl jsem vcera na prednasce o XNA a moje pocity sou smisene. Na jednu stranu to bylo hezky pripravene a prezentovane, na druhou stranu to ve skutecnosti nebylo o XNA. Autor by se mel zamyslet, zda je skutecne nutne v 75% prednasky vysvetlovat princip generovani terenu ci skakajicich balonku. Tyto dve veci s XNA nemaji nic spolecneho, to klidne udela kdokoliv stejne jednoduse v cemkoliv jinem. Par veci, ktere v prednasce chybeli. Nebyla vubec zminena Component Architektura. V te by se naslo spousta hezkych ukazek. Dale jsem postradal ukazku na Content Processing pro Pipeline. Autor sice zminil, ze XNA ma Content Pipeline a ze je to silny nastroj, ale zadnou praktickou ukazku neukazal. Dale nebylo ukazana sila vyvoje pro XBOX a obecne cele to bylo pouze o vyvoji na Windows. Prozradim autorovi jednu zasadni vec. XNA je na vyvoj her pro Windows skutecne hodne okrajova zalezitost. Spis hracka. XNA nachazi uplatneni hlavne pro vyvoj indie her pro XBOX a Zune. V tom je jeho sila. Bohuzel vcerejsi prednaska nenaplnila moje ocekavani. O XNA by se uplne v pohode dalo mluvit celou hodinu.
|