|
Tak se mi to podařilo nějak okomentovat, snad tedy funkčnost bude z kódu jasná. (bohužel toho komentování je tam více, než samotného kódu). Jinak to neberte jako poučení, že tak se to má dělat, ale spíše jako námět do diskuse, že takto to taky lze řešit (ještě jednou připomínám, že jsem taky začátečník a programátorský embryo). Samozřejmě tam není spousta věcí jako ošetření některých činností uživatele, spuštění nové hry, ukončení, vyhodnocování atd. - neměl jsem v úmyslu programovat si pexeso (a dokazovat si, jak už mi ta hlava neslouží), jenom jsem zkoušel řešit Vámi nastolený problém a hledal jsem, co je na něm tak komplikovaného. Ale k tomu kódu:
Public Class Form1
#Region "Deklarace proměnných"
Private Const rozmerObr As Integer = 100 ' velikost jednoho obrázku (předpoládám čtvercový obrázek)
Private Const pocetSloupcu As Integer = 8 ' požadovaný počet sloupců a řádků pexesa
Private Const mezera As Integer = 10 ' mezera mezi obrázky
Private obrazky As New ImageList ' ImageList - zásobárna pro naštení obrázků
Private PocetObrazku As Integer ' pomocná proměnná pro počet obrázků (dvojic)
Private pan As New Panel ' panel na který budu umisťovat Pictureboxy (abych si usnadnil jejich procházení a nepletly se mi mezi nimi ostatní Controly)
Private pic(1) As PictureBox ' pole dvou pomocných pictureboxů, které budu vybírat
Private otoceno As Integer = 0 ' čítač otočených karet
Private zpracovani As Boolean = False ' pomocný přepínač, aby se zamezilo kliknutí na další kartu v průběhu zpracovávání předchozích
Private nahodne As New Random ' generátor náhodných čísel (použitý pro míchání)
#End Region
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
' spočítám počet potřebných obrázků (hodnotu potřebuji vícekrát, proto tato pomocná proměnná)
PocetObrazku = (pocetSloupcu ^ 2) / 2
' nastavení velikosti obrázků ukládaných do ImageListu
obrazky.ImageSize = New Drawing.Size(rozmerObr, rozmerObr)
' načtení pozadí