To jsem rád, ža jsem Vám mohl trošku pomoci. S těma událostma je to celkem jednoduché. Pro základní funkčnost jsem v té minulé ukázce mohl uvést deklaraci proměnné audiopřehravače jednodušeji, a to
Private aud As Audio
Fungovalo by to úplně stejně. Pokud ale uvedete deklaraci s tím, že řeknete systému, že má u nově vzniklé instance třídy odposlouchávat různé události, tedy
Private WithEvents aud As Audio
pak se Vám otevřou dveře i k využití dalších možností, které třída nabízí. Máte-li tu proměnnou deklarovánu tím druhým způsobem (včetně withevents), pak Vám doporučuji jednoduchou cestu: Nad oknem s kódem třídy Form1 (nebo kde to máte konkrétně umístěno) rozklikněte levý combobox (defaultně se v něm zobrazuje název Vašeho formuláře) a měl byste v něm nalézt položku aud (pokud jste si svou proměnnou nenazval jinak). A teď koukněte do comboboxu hned vedle (ten pravý, ve kterém asi budete mít defaultně napsáno (Declarations) a objevíte zde všechny události, které daná třída generuje a které tedy můžete odchytávat. Jinak řečeno, když z tohoto seznamu vyberete třeba tu událost Ending, tak se Vám vygeneruje celá kostra zachytávací funkce:
Private Sub aud_Ending(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles aud.Ending
End Sub
do jejíhož těla si můžete vložit jakoukoliv funkčnost, jaká Vás napadne (upozornit uživatele, že to skončilo, znepřístupnit tlačítko STOP a naopak zpřístupnit PLAY, atd, atd..)
|