Rychlé 2D vykreslování ve VB2010 Express   otázka

VB.NET, XNA, DirectX, Grafika

Dobry den,

potrebuji rozpohybovat jednoduche 2D obrazce (svisly pruh a mezeru o ruznych sirkach a barvach, ktere se horizontalne opakuji dokud nezaplni formular a cele se to pohybuje zleva do prava). Vykreslovani v GDI+ je pomale - nedostanu se na vetsi rychlost pruhu nez 110mm/s.

Mozna to delam spatne, ale nejrychlejsi se mi zatim osvedcilo nejdriv pokreslit celou obrazovku a pak v cyklu pridavat na konec pruhu i mezer svislou linku o 1px a patricne barve (+ osetreni chyb, novych pruhu, atd.)

Dneska jsem pul dne zkousel rozbehat DirectX v VB2010 Express, ale nakonec po mnoha hodinach googleni,zkouseni a nadavani jsem se dostal k tomu, ze se VB GUI pri kompilaci programu(vetsinou, obcas i jindy) definitivne zasekne a musim ho ukoncit pres spravce... Asi za to castecne muze i OS - Win7 64bit.

A ted dotazy:

1) rozbehal jse nekdo DirectX ve VB2010 Express pod Win7/64bit? Pokud ano, jak???

2) prijde mi, ze zdejsi clanky o grafice (DX, XNA) jsou 4-5let stare - bylo by mozno je prosim aktualizovat pro soucasny VB?

3) nove VS2011 ma lepsi podporu pro DirectX, nebo nejake jine rychlejsi vykreslovani?

Dekuji predem za pripadne nakopnuti spravnym smerem :)

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Využívat DirectX z 64bitových Windows 7 není naprosto žádný problém. Nejrychlejší 2D vykreslování je pomocí Direct2D, ale vyžaduje minimálně Windows Vista. Mám o tom rozepsaný článek, ale vzhledem k časové vytíženosti nevím, kdy ho dokončím. I když jsou zdejší články na téma DirectX/XNA 4-5 let staré, ničemu to nevadí. To API zůstává stejné. VS2011 je pouze IDE, takže s grafikou v samotném programu nemá nic společného. Ve Frameworku 4 stále zůstává GDI+ a WPF, takže nic nového.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Ja mel problemu docela dost :)

1) nesel nainstalovat DirectX (DirectX_SDK_Jun10)

- bylo nutne odinstalovat SP1 pro VB2010 Express, nainstalovat DX SDK a SP znovu nainstalovat. Budiz.

2) knihovny se v VS2010 nepridaji do seznamu zdroju automaticky, je nutne pridat patricne knihovny rucne. Ty jsem po chvilce googleni nasel v adresari: "c:\Windows\Microsoft.NET\DirectX for Managed Code\1.0.2902.0\.." a pridal

3) nastala "znama" chyba s nekompatibilitou Frameworku4 a DirectX.

("Mixed mode assembly is built against version 'v1.1.4322' of

the runtime and cannot be loaded in the 4.0 runtime without

additional configuration information.")

- opet po chvilce googleni vyreseno pridanim

useLegacyV2RuntimeActivationPolicy="true" do app.config

--------------------

Nicmene i pote, po presnem zkopirovani zdrojaku z prvniho clanku o DirectX, kdy VB nehlasi zadnou chybu, se behem kompilovani kodu sekne a jedine co jde udelat je killnout ho pres spravce uloh. Proste jsem ztracenej. Fakt uz nevim, co jeste zkusit...

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Windows 7 x64, Visual Studio 2008, .NET Framework 3.5 Service Pack 1, nejnovější DirectX SDK. Neměl jsem žádný problém. Zkuste použít nižší verzi Frameworku jako cílovou platformu.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Diky. Zkusim jako cilovou platformu jeste Framework 3.5 S dvojkou to nefungovalo.

A pak mi asi nezbejva, nez sehnat VS2008....

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.
  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback