To je jako kdybyste se ptal, proč si někdo koupil Ford a ne Opel. Programovacích jazyků je několik, každý má své výhody a nevýhody a hodí se na něco jiného. Před 20 lety se hry psaly v assembleru, přes 15 lety v céčku, před 10 lety i teď se píší v C++. Za 5 let se třeba budou psát v něčem jiném. Pascal je dnes naprosto okrajová záležitost, kterou nikdo nepoužívá, maximálně ve škole pro naučení se principů a základů programování (učit se hned C++ není dobré, je to daleko složitější). To samé Visual Basic - ten má oproti Pascalu a C++ výhodu, že jednoduchou okenní aplikaci nebo jednoduchou hru pro Windows v něm uděláte daleko snáze. Visual Basic a C# se dnes používají poměrně dost, ale ne u aplikací, kde jde o výkon (což právě hry jsou) a kde nevadí, že výsledek bude třeba o 5% pomalejší. Jde hlavně o rychlost vývoje a náchylnost k chybám, která je v C++ většinou horší. Velké hry se píší v C++ (protože poskytuje dostatečný výkon a existuje pro něj spousta knihoven a enginů) a dělají je týmy stovek či tisíců lidí. Není to nic pro začátečníky, je pro to potřeba mnoho let zkušeností.
|