Já Vás opět zdravím a chtěl bych pouze doplnit. Ve většině Vašich vyjádření přece nejsme v rozporu. Taky jsem začátečník, a než jsem začal tento Web navštěvovat, měl jsem o mnoha věcech velice zkreslené a v mnohém i chybné představy. A myslím si, že (z velké části díky tomuto Webu) dnes již pomalu začínám chápat některé souvislosti a principy, i když, na druhou stranu, čím více toho poznávám, tím větší pole nepoznaného se přede mnou rozprostírá. Jediné, s čím s Vámi nemohu souhlasit, je, že články pro začátečníky na těchto stránkách jsou pouhopouhá teorie, jeké je všude plno. Pokud si pozorně přečtete celý seriál, uvědomíte si, že právě vazba na konkrétní použití je to, co díla pánů Hercega a Jechy povyšuje nad ostatní články jinde na webu (samozřejmě šíře a složitost jednotlivých ukázkových příkladů musí být úměrná množství již probrané látky). Váš námět na účelově zaměřené seriály je jistě podnětný a také bych něco takového přivítal, ovšem je zapotřebí si uvědomit, že toto jde realizovat až ve fázi "mírně pokročilých" programátorů, (a Váš Kreslící tabule je toho přesným důkazem). A k mému minulému příspěvku - omlouvám se Vám, ale pro Váš dotaz skutečně z velké části naleznete možné postupy řešení (na praktických příkladech) ve zmiňovaném seriálu, je pouze zapotřebí umět jednotlivé poznatky správně analyzovat a aplikovat na Váš příklad. A pokud Vám nebude něco konkrétního dostatečně jasné, nebude problémem položit konkrétní dotaz - i to je pro programovábní velice důležité, vědět, na co se chci vlastně zeptat. Pokud se do diskuse obrátíte s konkrétním problémem, co Vám nejde či nefunguje (nevíte, jak ten svůj soubor přečíst, jak vyhodnotit obsah jednotlivých řádků, jak to celé uložit pro další práci, jak najít potřebné záznamy, atd...), pak určitě naleznete na této diskusi pomoc. A ještě jedna rada. Nehledejte na internetu přesné řešení svého konkrétního jednoho problému. Jednak ho naleznete s velice malou pravděpodobností a navíc, pokud Vám to řešení i někdo napíš