Rozhodně bych tohle netvrdil na 100%, u stovek tisíc čar bych se už pomalu začínal hádat. To máte pro každou čáru PInvoke, což už nějakou režii má. U DirectXu poskládáte vertexbuffer, což je jen naplnění nějakého pole floatů nebo struktur, a řeknete, ať z daných bodů vykreslí čáry, což je jen pár volání. Grafická karta to vykreslí všechno najednou a rychle, protože je na hromadné oprace optimalizovaná (vykreslovat LineList nebo LineStrip umí, není omezená jenom na kreslení trojúhelníků). V okamžiku, kdy by bylo potřeba s těmi čárami hýbat a nějak je animovat, tak jste na tom s WinFormy daleko hůř. Jestli je to 3D nebo 2D skoro nehraje roli, vzhledem k tomu, že v mnoha případech se 2D grafika vykresluje jako kdyby to byla 3D grafika, protože je to prostě díky optimalizacím karet rychlejší. Nicméně dokud to nemáme podloženo nějakým měřením, tak se tady můžeme jenom hádat a nikam to nepovede.
|