Ale vážení přátelé, z některých příspěvků cítím dost podrážděné reakce a zbytečně nepřátelský tón. Doposud se diskuse v tomto fóru nesly v duchu snahy pomoci (nám) začínajícím - každý jsme na určité úrovni a proč bychom nepomohli, můžeme-li, i těm ještě nezkušenějším. A z vlastní zkušenosti moc dobře vím, že pomocí může být i pouhé nasměrování. Proto jsem se také třeba tázal jednoho z pisatelů, jaký "dialog" měl na mysli pro tento případ - aniž jsem měl v úmyslu jakkoliv hanět jeho názor. Stejně tak ostatní reakce nechápu jako snahu o nějaké "napomínání" někoho, proto jsem dost dobře nepochopil tu trochu podrážděnejší repliku na toto téma, a ani ten příměr se "školní úlohou". Netvrdím, nikdy jsem to netvrdil a ani si to dokonce nemyslím, že řešení, které jsem tazateli jako jedno z možných předestřel je to zcela nejlepší. Ale je funkční a plní to, co tazatel požadoval. A je na něm, aby si to zoptimalizoval - nepředložil jsem to jako hotové řešení, ale jako námět kudy je možno se ubírat. A nikdo soudný snad ani nemůže předpokládat, že by toto řešení mělo být jakous náhražkou průzkumníka - to nikdy nikdo netvrdil a dost mne překvapilo, že by to tak někdo mohl pochopit. Ta má poznámka o průzkumníkovi byla pouze poukazem na "typ programu", když si jeden z pisatelů nedokázal představit reálné využití takovéto programové konstrukce. A krom toho, budete-li programovat svého "průzkumníka" myslím, že touto konstrukcí (samozřejmě jistě mnohem dokonaleji zpracovanou) začnete a pak na ni budete už jen nabalovat další funkčnost - proto nechápu, v čem je spatřována nesmyslnost dotazu tazatele či systém práce "ukažte co umíte a pak to někam zapadne". Já naopak takovýto postup považuji zvláště u začátečníka za zcela logický a správný. P.S. Jenom tak na okraj - nikoho nenapadám a ani nechci poučovat, není to totiž účelem diskusních skupin a krom toho to není ani technicky možné, protože je těžko reagovat na někoho anonymně vystupujícího, protože těch "bezejmenných" je zde evidentně více a já nejsem schopen separovat jednotlivé názory jednotlivých pisatelů.
|