Odkaz přímo na soubor   otázka

VB.NET

1)Dobrý den, jsem úplný začátečník a potřeboval bych poradit. V kódu mám odkaz na obrázek (např. ho chci načíst do picture boxu) a nevím, jak docílit toho, abych se odkazoval přímo na ten obrázek, tzn. nebude to přesná cesta, třeba C/documents and setting/blabla.. tedy abych ho mohl spouštět na jakémkoliv pc, kde složku s programem zkopíruju.

2)Další věc je, mám Imagelist s obrázky a chtěl bych nějak vytvořit exesoubor, ve kterém by byly ty obrázky už zakomponované, tj. nemusel bych všude tahat celou tu složku, kdyby jsem vyřešil problém 1)

Děkuji za případné odpovědi

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Dobrý den

1) Pokud budete mít složku s obrázky která se bue jmenovat dejme tomu Images a budete ji mít vždy umístěnou v souboru kde je Vaše aplikace, dostanete se k ní takto:

IO.Path.Combine(Application.StartupPath, "Images")

Application.StartupPath Vám vrátí cestu k exe souboruImages je jméno té složky s obrázkyIO.Path.Combine dá dohromady cestu a název složky

2) Co se týká zakomponování obrázku do exe souboru, tak si myslím že by mělo stačit ve vlastnostech daného obrázku nastavit Build Action na Compile

1) vyzkouším

U 2) Kde najdu vlastnosti obrázku?

k jejich načtení používám

For Each path As String In IO.Directory.GetFiles("C:\Documents and Settings\cesta", "*.jpg")

obrazky.Images.Add(Image.FromFile(path))

Next

Ještě jeden doplňující dotaz, není nějaký jednoduchý způsob (dělám pexeso), jak restartovat hru?

Zatím to dělám tak, že jsem si vytvořil druhý prográmek, který po spuštění spustí to moje pexeso a vypne se

Private Sub NováHraToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles NováHraToolStripMenuItem.Click

Call Shell("C:\Documents and Settings\student.SPSS\Dokumenty\O.K - 4.C\restart\restart\bin\Release\restart.exe", 1)

End

End Sub