Spuštění procedury vytvořené v MS sql serveru 2008 v MS visual studiu 2008   zodpovězená otázka

Databáze

Dobrý den,

mám databázi v ms sql serveru 2008, v ní mám taky vytvořenou proceduru s názvem spVstup. V ms visual studiu 2008 (programuju ve VB) mám vytvořený formulář, do kterého vyplním data a kde po stisknutí tlačítka potřebuji aby se procedura spVstup provedla.

Pro úplnost procedura spVstup slouží k uložení dat do tabVstup, přepočtu vkládaných dat a uložení výsledků do tabVystup.

Bohužel nevím, jak napsat programový kód k spuštění procedury po stisknutí tlačítka. Vůbec netuším jak proceduru z prostředí sql serveru dostat do visual studia. Prosím o radu.

Jsem amatér, samouk a trochu už se v tom začínám ztrácet. Proto bych také ocenila, kdybyste mi poradili nějakou dobrou literaturu pro začátečníka, mírně pokročilého uživatele, případně nějaký videotutoriál.

Děkuji, s pozdravem Jana.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Dobrý den,

komunikace s databází v .NET jazyků je popsáno v článku: http://vbnet.cz/clanek--52-komunikace_s_...

Pokud voláte uložené procedury, stačí nastavit třídě SqlCommand vlastnost CommandType na StoredProcedure a jako text dotazu jméno procedury. Pomocí parametrů pak předáte argumenty (stějně jako je to ve článku).

Ok, mrknu na to. Moc díky!

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Není to složité. Když jste tu proceduru psala, tak jste ji musela taky zkoušet - třeba pomocí Microsoft Management Studia Express. Takže jste napsala něco jako

execute spVstup parametr1, parametr2 ...

A toto se udělá i z VB.NET, poskládá se to a pustí jak psal Tomáš výše.

Tak už jsem tu zase. Prostě jsem nemehlo, nechápu to. Zkusím to ještě jednou trošku přiblížit, zkuste mi s tím někdo pomoc, vysvětlit jako slabšímu jedinci. :-)

Je to určitě jednoduché, pro mě neřešitelné.