No, výstřely si je nejlepší uchovávat v nějaké vhodné kolekci, třeba List. Nejlepší je napsat si třídu Vystrel a do ní si uložit pozici výstřelu, rychlost a směr. V metodě Update ty jednotlivé výstřely procházejte a posouvejte s nimi, jakmile někoho zasáhnou, tak je z kolekce vymažte. V metodě Draw pak projděte celou kolekci výstřelů a vykreslete je.
Public Class Vystrel
Public pos As Vector2 'lepší by bylo použít property, ale pro ilustraci to takhle stačí
Public speed As Vector2
End Class
Deklarace kolekce:
Dim vystrely As New List(Of Vystrel)
Vytvoření výstřelu funguje takhle:
Dim v As New Vystrel()
v.pos = něco 'nastavit pozici
v.speed = něco
vystrely.Add(v)
Posouvání střely je jednoduché, vykreslování také:
For Each v As Vystrel In vystrely
' vykreslit výstřel, informace o pozici jsou v proměnné v
Next
|