Ošetření jednoduché kalkulačky   zodpovězená otázka

VB.NET, WinForms

Zdravím, jelikož jsem začátečník a dostal jsem se ke kapitole seriálu p. Hercega, kde vytváří jednoduchou kalkulačku, tak jsem si ji též zkusil. Můj problém ovšem nastává v okamžiku, kdy chci ošetřit aplikaci tak, že když do TextBoxu 1 či 2 nebo do obou nezadám žádnou hodnotu a rovnou kliknu na sečíst, aby mi například program vyhodil v MsgBoxu hlášku o tom, že jsem zapomněl zadat hodnotu. Určitě se tu najde někdo, kdo ví, jak upravit kód:). Návrh prostředí, které mám úplně stejné můžete shlédnout zde: http://vbnet.cz/clanek--4-vb_net_od_zaca...

Kód pro sčítání je následující:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim a As Integer = CInt(TextBox1.Text)
        Dim b As Integer = CInt(TextBox2.Text)
        Dim c As Integer
        c = a + b
        TextBox3.Text = c
    End Sub

Já se snažil vyřešit tento problém tímto způsobem:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim c As Integer
        If TextBox1.Text = "" Then
            MsgBox("Zapomněli jste zadat hodnotu")
        End If
        If TextBox2.Text = "" Then
        End If
        c = a + b
        TextBox3.Text = c
    End Sub

Ovšem po tomto kódu na mě vybafne hláška ohledně datového typu String a Integer. Předem děkuju za pomoc.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Bude to tim, že Kontrola se provádí později, než se pokoušíte String převést na integer.

Asi bych tio upravil takto:

(Jen tak narychlo)

If TextBox1.Text = "" or TextBox2.Text = "" Then
          else
            Dim c As Integer
        End If

c = a + b
        TextBox3.Text = c
    End Sub

nahlásit spamnahlásit spam 3 / 3 odpovědětodpovědět