Přenos hodnoty proměnné   otázka

VB6/VBA

Prosím o radu, jsem začátečník a mám problém s přenosem hodnot proměnných mezi jednotlivými formuláři. Pro deklaraci jsem použil v GENERAL - DEKLARATION příkaz Public a stejně v dalším programu jiného formuláře proměnná má hodnotu nula ( hodnota se nepřenese ). V původním (prvním formuláři, kde proměnná je deklarována a načtena hodnotou je vše OK.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Píšete že jste začátečník, podle kategorie kam jste příspěvek zařadil se tedy učít VB 6 nebo to je jenom překlep? Pokud to překlep není, doporučuji se spíše věnovat novejší verzi VB (samozřejmě pokud nemáte nějáké závažné důvody se učit VB 6)

Pokud deklarujete hodnotu jako Public ve formuláři, tak se pochopitelně dá využít i mimo tento formulář za předpokladu, že

a) Ten původní formulář je instancován a nahrán

b) Hodnota té proměnné je přiřazena.

Ještě by Vás mohlo zajímat:

a) Public proměnné v modulech

b) Nahrazení proměnných vlastnostmi - výhody a nevýhody.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Ad a) Potom ale musí volající kód vidět tuto instanci formuláře, nebo tato proměnná musí být statická.

Ad b) Není pravda, hodnota být přiřazena nemusí. U hodnotových typů provede výchozí inicializaci kompilátor a u referenčních bude mít hodnotu Nothing (null).

Hodnota public na formuláři bude přece vidět pouze pokud je tento formulář iniciován a a to ještě za podmínky, že se přes form na něj odvolám. Jinak obecně public pro všechny formy vždy v modulu (tzn. přidat modul a do něho vložit proměnou public)

Modul:

Public Radim as byte

Ve formu1

Radim=1

Ve formu2

Radim=2
msgbox(Radim)

) . Pokud ještě programujete ve vb6 tak pozor neplést si modul s modulem třídy (tam je public pouze pro instanci volané třídy a po její zavření nebo inicializaci z jiného místa je proměná nově vytvořena pro novou instanci (každá instance má svojí hodnotu proměné))