Class je třída, Interface je rozhraní (základní prvky objektově orientovaného programování). Enum je výčtový typ. Například pokud chcete do proměnné ukládat různé stavy něčeho a nechcete si pro každý stav pamatovat číslo, použijete enum. Nejdřív si ho někde nahoře nadefinujete:
Enum Ovoce
Jablko = 1
Hruska = 2
Svestka = 3
End Enum
A pak si můžete udělat proměnnou typu Ovoce:
Dim o As Ovoce = Ovoce.Jablko
Je to stejné, jako kdybyste měl proměnnou typu Integer a do ní ukládal přímo čísla 1, 2, 3, ale je to přehlednější a nemusíte si pamatovat, co které číslo znamená. Jinak knížka VB.NET krok za krokem od M. Halvorsona je sice pěkná pro úplné začátečníky, ale ukázkové příklady jsou chabé a celkově nic moc. Doporučuji si tady prostudovat všechny články Začínáme s VB.NET a pak ještě 2 díly seriálu Naučte se programátorsky myslet, tam najdete to, co hledáte. Kód se málokdy opisuje nebo "detektivně" vymýšlí metodami pokus/omyl. Programování není o tom, zapamatovat si, jak se dělá to nebo ono a pamatovat si pro každou věc 20 řádků. Jde o to se nad řádky zamyslet a pochopit, co dělají. Pak už člověk kód vymyslí, je to jako když někomu vysvětlujete, co má udělat. Musíte vědět, co má program dělat a jak to má dělat, a pak už to jen napíšete v řeči VB.NET.
|