Název Picturebox   zodpovězená otázka

VB.NET, Algoritmy

Dobrý den, máme aplikaci, která vyhodnocuje stav 3x128 informací a výstup by měl být grafický ANO-NE. Je možné nějakým způsobem nazvat třeba Picturebox(1), Picturebox(2)... a podobně s indexem, aby bylo možné jejich atributy upravovat v cyklu a nemuselo se to všechno manuálně vypisovat?

Děkuji za pomoc a radu.

nahlásit spamnahlásit spam 0 odpovědětodpovědět

Ano, vložte na formulář jeden PictureBox, zkopírujte jej do schránky a vložte. Visual Basic se zeptá, jestli z prvků chcete vytvořit kolekci. Tím k PictureBoxům můžete přistupovat přes PictureBox1(0) atd.

Anebo si PictureBoxy vygenerujte dynamicky kódem.

Dobrý den, zkoušel jsem to podle Vás zkopírovat a vložit, ale při vložení se to neptá na nic, prostě se vloží další objekt a je mu automaticky přiřazeno jméno s dalším číslem - Picturebox2,3,4,...

K dynamickém vygenerování Pictureboxů jsem se bohužel jako začátečník zatím nedostal, zkouším hledat, zatím bez výsledků.

Pokouším-li se například o toto

DIM policko(5) As New PictureBox, vypíše mně to chybu, že pole není možné dimenzovat pomocí NEW. Pokud tam NEW nedám, při běhu programu to zase definování pomocí NEW chce. Poradíte prosí, co dělám špatně a jak by to mělo být? Děkuji

Dobrý den, pokud používáte VB6 tak by měla fungovat rada Tomáše Hercega. Zkuste ještě nastavit vlastnost index a další vložené pictureboxy budou automaticky indexovány.

Aha, takže začátek problému je zřejmě tady, používám

Microsoft Visual Studio 2008 Version 9.0.21022.8 RTM Microsoft .NET Framework Version 3.5 Installed Edition: Enterprise Microsoft Visual Basic 2008 a chybně jsem zadal dotaz do fóra pro VB6. Sorry

V tom případě je jediná možnost vytvořit komponenty dynamicky.

Dim obrazky(5) As PictureBox   'vytvořit pole PictureBoxů
For i As Integer = 0 To 5
    obrazky(i) = New PictureBox()  'New je potřeba zavolat pro každý prvek pole
    'nastavíme komponentě vlastnosti
    obrazky(i).Size = New Size(100, 100)