Přikládám ke stažení prezentace a zdrojové kódy ze seminářů o vývoji her pro Windows 8, v XNA a v MonoGame, které jsem vedl během prosince 2012. U prvních dvou je dostupný i záznam přednášky.
Také doporučuji sledovat nový seriál o multiplatformním herním frameworku MonoGame, který aktuálně píšu pro SmartMania.cz: http://smartmania.cz/tag/xna-190
MS Fest 2012: Herní vývoj v C# pro Windows 8
Platforma Windows 8 / RT z pohledu vývoje her. Ukázka projektu MonoGame, jak lze naportovat hru z XNA. Optimalizace pro tablety, vzdálené ladění. Různá DPI a rozlišení displejů, snapped mód. Vstup myší, dotykem nebo stylusem, vstup z klávesnice. Ukládání dat a roaming storage, lokalizace hry. Úskalí nahrání hry na Store - Privacy settings a charms bar.
Záznam přednášky (1. 12. 2012): ke stažení zde
MS Fest 2012: Tipy a triky pro vývoj her v XNA
Sbírka praktických tipů pro vývojáře menších her v XNA. Načítání textur přímo ze streamu, vykreslování 2D grafiky ze SpriteSheetů. Kreslení do textury přímo ze hry, předgenerovávání grafiky. "Vektorové" kreslení pomocí vertexů a indexů. Základy 3D grafiky prakticky, jak si nadefinovat kameru (perspektivní a ortho pohled), pohyb kamery. Popis možné struktury herního engine.
Záznam přednášky (2. 12. 2012): ke stažení zde
GDS 2012: Vývoj hry pro Windows 8 a Windows Phone
V praktickém semináři si společně projdeme kompletním vývojem jednoduché hry v XNA. Ukážeme si, jak vykreslovat obrázky, načítat vstup uživatele, řešit jednoduché animace a kolize. Zaměříme se na to, jak hru upravit pro běh na telefonech Windows Phone a jak ji poté naportovat na Windows 8, příp. další platformy. Zaměříme se na ovládání dotykovým displejem a akcelerometrem. Popíšeme si projekt MonoGame (open source verze XNA) a ukážeme si hlavní rozdíly. Přednáška proběhla 10. 12. 2012.
Zdrojové kódy z 1. části (tj. bez online služeb a Azure): ke stažení zde (1,5 MB)