Programátoři obecně jsou povahou líní. Nejhorší to je, když jsem doma. Nechce se mi nic dělat a často se nachytám, jak brouzdám bezmyšlenkovitě po webu nebo trávím čas zbytečně na IM řešením hovadin. Máte taky pocit, že někdy čas u PC netrávíte tak efektivně jak chcete? Já občas ano a rád bych s tím něco udělal. Jenže jak?
Na internetu jsem našel prográmek RescueTime. Pro vlastní použití s historií na 3 měsíce je zdarma. Ten dokáže sledovat, co na počítači děláte, odesílá to na web a tam umožní zobrazit statistiky. Vy si použité programy otagujete, popřípadě využíjete ty doporučené a jim pak přidělíte užitečnost. Grafy a seznamy pak přehledně upozorní na aktivity, co si ukousnou nejvíc času. Pokud má ICQ 95% z pracovního dne, tak víte, že je něco špatně. Vám to pak dává určitou motivaci se zlepšit a vidět nárůst pracovní efektivnosti (jak v grafech, tak u sebe). Vypadá to, že RescueTime jde navíc využívat v týmovém prostředí, kde dle mého názoru funguje ještě lépe – porovnání s kolegou udělá hodně.
Co si o tom myslíte vy? Máte už nějakou zkušenost s takovým softwarem?