Robo Empire

Tomáš Jecha, MVP, MCSD       01.11.2007             11870 zobrazení

Několik pravidelných přispěvatelů na VbNet.cz si všimlo téměř měsíční "díry", kdy jsem já a Tomáš Herceg nebyli příliš aktivní v psaní článků a přispívání do diskuzí. Důvodem nebylo, že bysme snad zanevřeli nad psaním, nýbrž naše účast v soutěži Build the game o hru v technologii XNA jejíž uzávěrka byla dnes (1.11.2007).

image

Návrhy RoboEmpireS naším tří-členým týmem (já, Tomáš Herceg a designér Jonáš Kýček) jsme odevzdali hru s názvem RoboEmpire. I když první myšlenka o tom jak hra bude vypadat vysvitla již před několika měsíci, jako správní [líní] programátoři jsme strategicky čekali na poslední měsíc aby jsme si mohli vyzkoušet jaké to je nespat několik dní po sobě a stresovat se s tím, že nic nestihneme. Možná časem vyvěsím i plán, jak se doplňovali důležité části hry (asi byste se divili kolik věcí ve hře nebylo 40 minut před odevzdáním). Nakonec ale všechno dobře dopadlo a i když jsme museli hodně věcí oželit, výstupem jest hratelná hra.

Vsadili jsme na strategii s roboty. Od jiných se ale odlišuje způsobem řízení. Každý robot má svoji vlastní umělou inteligenci a snaží se chovat tak, aby byl co nejvíce ku prospěchu. Hráč mu do toho moc nemluví, jen určuje kde se mají jaké jednotky sdržovat a navíc v každé budově může navolit co se má na robota namontovat. Pro obranu území je lepší rychlejší s opravářskými nástroji, na útok zase silně obrněný s těžkými zbraněmi. To jak robota vybavit je čistě na vás a odvíjí se přímo i z vaší "finanční situace". Obsazováním území totiž nalézáte i ložiska, které můžete težit a tím si vydělat na větší armádu a lepší obranu.

Hra je dle mého názoru poměrně dynamická a s hodinovými souboji se zde asi nesetkáte. Hlavní smysl je rychle reagovat na protivníkovu změnu taktiky a nechat ho "vyhladovět" a zničit.

Dost bylo ale povídání o herních principech. Důvodem vzniku jak Robo Empire, tak i celé soutěže Build the game je technologie XNA nabízející funkce pro vývoj her (a to i pro XBOX360). Musím potvrdit, že neznám jiný engine, ve kterém by bylo možné napsat něco jako Robo Empire tak rychle. A v kombinaci se silným .NETovým jazykem a promyšleně navrženým objektovým modelem bylo něco takového radost programovat :).

Screenshot RoboEmpire

 

Bohužel zde zatím nemohu uveřejnit spustitelnou verzi, ale až soutěž skončí, tak ji zde určitě naleznete volně ke stažení.

 

 

hodnocení článku

0       Hodnotit mohou jen registrované uživatelé.

 

Nový příspěvek

 

Diskuse: Robo Empire

Da se ta hra rozjet pod Monem v Linuxu?

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

To jsem nezkoušel a ani zkoušet nebudu.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Hra je výborná... kdyby byla dotažená uživatelsky, myslím, že by už tak jak je teď měla úspěch...-konikula

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Diskuse: Robo Empire

Bohužel zde zatím nemohu uveřejnit spustitelnou verzi, ale až soutěž skončí, tak ji zde určitě naleznete volně ke stažení.

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, kdy soutěž skončí, protože se na hru dost těším!

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Vyhlašování bude tento týden ve čtvrtek (22.11.2007). Několik dní po tom hru zveřejníme.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Diskuse: Robo Empire

Zdravím pane Jecho,

jelikož jste jedním z autorů hry Robo Empire a autor tohoto článku, směřuji na Vás svůj dotaz:

je zapotřebí mít k XNA studio nainstalovaný také C# Express?

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět

Pokud chcete hry spouštěť, tak C# nepotřebujete. V případě, že chcete programovat pro XNA Express, je potřeba mít nainstalováno C# Express SP1

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

To jsem měl na mysli. Myslel jsem si, že se dá s XNA pracovat i ve VB .NET.

Děkuji

nahlásit spamnahlásit spam -1 / 1 odpovědětodpovědět

V aktuální verzi XNA bohužel není možné plnohodnotně psát ve VB.NET.

nahlásit spamnahlásit spam 1 / 1 odpovědětodpovědět
                       
Nadpis:
Antispam: Komu se občas házejí perly?
Příspěvek bude publikován pod identitou   anonym.

Nyní zakládáte pod článkem nové diskusní vlákno.
Pokud chcete reagovat na jiný příspěvek, klikněte na tlačítko "Odpovědět" u některého diskusního příspěvku.

Nyní odpovídáte na příspěvek pod článkem. Nebo chcete raději založit nové vlákno?

 

  • Administrátoři si vyhrazují právo komentáře upravovat či mazat bez udání důvodu.
    Mazány budou zejména komentáře obsahující vulgarity nebo porušující pravidla publikování.
  • Pokud nejste zaregistrováni, Vaše IP adresa bude zveřejněna. Pokud s tímto nesouhlasíte, příspěvek neodesílejte.

přihlásit pomocí externího účtu

přihlásit pomocí jména a hesla

Uživatel:
Heslo:

zapomenuté heslo

 

založit nový uživatelský účet

zaregistrujte se

 
zavřít

Nahlásit spam

Opravdu chcete tento příspěvek nahlásit pro porušování pravidel fóra?

Nahlásit Zrušit

Chyba

zavřít

feedback