Několik pravidelných přispěvatelů na VbNet.cz si všimlo téměř měsíční "díry", kdy jsem já a Tomáš Herceg nebyli příliš aktivní v psaní článků a přispívání do diskuzí. Důvodem nebylo, že bysme snad zanevřeli nad psaním, nýbrž naše účast v soutěži Build the game o hru v technologii XNA jejíž uzávěrka byla dnes (1.11.2007).
S naším tří-členým týmem (já, Tomáš Herceg a designér Jonáš Kýček) jsme odevzdali hru s názvem RoboEmpire. I když první myšlenka o tom jak hra bude vypadat vysvitla již před několika měsíci, jako správní [líní] programátoři jsme strategicky čekali na poslední měsíc aby jsme si mohli vyzkoušet jaké to je nespat několik dní po sobě a stresovat se s tím, že nic nestihneme. Možná časem vyvěsím i plán, jak se doplňovali důležité části hry (asi byste se divili kolik věcí ve hře nebylo 40 minut před odevzdáním). Nakonec ale všechno dobře dopadlo a i když jsme museli hodně věcí oželit, výstupem jest hratelná hra.
Vsadili jsme na strategii s roboty. Od jiných se ale odlišuje způsobem řízení. Každý robot má svoji vlastní umělou inteligenci a snaží se chovat tak, aby byl co nejvíce ku prospěchu. Hráč mu do toho moc nemluví, jen určuje kde se mají jaké jednotky sdržovat a navíc v každé budově může navolit co se má na robota namontovat. Pro obranu území je lepší rychlejší s opravářskými nástroji, na útok zase silně obrněný s těžkými zbraněmi. To jak robota vybavit je čistě na vás a odvíjí se přímo i z vaší "finanční situace". Obsazováním území totiž nalézáte i ložiska, které můžete težit a tím si vydělat na větší armádu a lepší obranu.
Hra je dle mého názoru poměrně dynamická a s hodinovými souboji se zde asi nesetkáte. Hlavní smysl je rychle reagovat na protivníkovu změnu taktiky a nechat ho "vyhladovět" a zničit.
Dost bylo ale povídání o herních principech. Důvodem vzniku jak Robo Empire, tak i celé soutěže Build the game je technologie XNA nabízející funkce pro vývoj her (a to i pro XBOX360). Musím potvrdit, že neznám jiný engine, ve kterém by bylo možné napsat něco jako Robo Empire tak rychle. A v kombinaci se silným .NETovým jazykem a promyšleně navrženým objektovým modelem bylo něco takového radost programovat :).
Bohužel zde zatím nemohu uveřejnit spustitelnou verzi, ale až soutěž skončí, tak ji zde určitě naleznete volně ke stažení.